Remontoimme kotimme eteistä. Kuva on siis keskeltä remonttia. Suunnitteilla tähän kohtaan on nk. kenkäpenkki, kuvassa näkyvän kenkätelineen tilalle. Eli ulko-oven viereen paikka, jossa a) lapset (3kpl) voisivat riisua kenkänsä istuen ja jättää ne telineeseen, b) seinä ei likaantuisi kuraisista takeista vaan penkin takana voisi olla joku hauska ja värikäskin elementti/selkänoja, c) posteille, avaimille, puhelimille ja muulle pikkusälälle olisi laskupaikka ja d) saisimme oveen nyt teipatut lukujärjestykset, perhekalenterit ja muistilaput toimivasti tähän yhteen ja samaan kokonaisuuteen.
Vinkkejä? Kokemuksia toimivista kenkäpenkkikokonaisuuksista?
Huvikumpu, 2014-03-03
Eteinen olohuoneesta päin kuvattuna. Vasemmalla kuvassa näkyy tuo kenkäpenkin paikka. Eteinen päättyy avokeittiöön. Kuvassa näkyy rakenteilla olevan saarekkeen sivu, josta puuttuu vielä työtaso. Haluamme rajata eteistilaa matolla, kenkäpenkillä, valaistuksellakin. Tähän kaikkeen kaipaan ideoita.
Huvikumpu, 2014-03-03
Eteiseemme kuuluu myös seinään upotettu vaatekomero, jonka voisi oviverhon avulla sitoa värin ja kuosin avulla eteisen fiilikseen.
Tirsa-Laura, 2014-03-04
Mulle tuli mieleen tuosta kenkätelineen takana olevasta vanerista, että kenkäpenkin taakse voisi päällystä suojaksi ja somistukseksi juuri tuollaisen levyn. Kivalla kankaalla tai tapetilla. Mutta ensin pitäisi varmaan olla se sopiva kenkäteline/penkki :)
Huvikumpu, 2014-03-04
Hei saakurkistaa, me mietittiin ensin sellaista liitutaulua, mutta sitten joku sanoi, että eikö takkien selkämykset ole ihan liitupölyssä, jos penkin takana on liitutaulu. Muuten liitutaulu olis kyllä kiva, ja tarpeellinen. Tirsa-Laura, joku tuollainen kankaalla päällystetty levy voisi olla kiva, ettei se maalattu seinä penkin takan olis ihan kurainen lasten takeista - sen kuitenkin arvaa että suomen säässä puolet vuodesta penkillä istuu kuraisia lapsia :)
aalamarja, 2014-03-06
Hei! Minä laittaisin tuohon isomman pyöreän pallin, johon mahtuisi kaikki kolme muksua pukemaan ulkovaatteitaan. Kengät ja takit tuonne vaatekomeroon. Komeroon sopisi hienosti liukuovet, johon voisi laittaa myös liitutaulun. Tunnelmavalaisin ulko-oven ja keittiön väliselle seinälle. :)
UnelmienTalojaKoti, 2014-03-06
Moi Unelmien Talo&Kodista! :) Tässä myös pari ideaa...
Tunnetko Askon myymät Saaristo-kirstut? Ne kestävät pikkulasten istumista, ja suuren edestä aukeavan kirstun (leveys 75,5 cm) sisällä on hyllyllinen säilytystila. Voisi olla aika toimiva ratkaisu kengille. Toisaalta myös esimerkiksi Ikealla on isoja säilytyspenkkejä. Ne ovat virallisesti puutarha-/terassikalusteiden puolella, mutta passaavat vallan mainiosti myös sisätiloihin. Toki pehmoinen ja muuhun sisustukseen sopiva istumatyyny kaunistaisi kokonaisuutta.
Jos penkin taustalle maalaa tai tapetoi kivan efektialueen, voisi sen yläreunaan ehkä kiinnittää samanlevyisen hattuhyllyn koukkuineen ja koreineen? Kannattaa kuitenkin muistaa, että lastenkin pitää ylettyä koukkuihin, ainakin osaan niistä. :)
Annakreeta, 2014-03-06
Tuolla meidän naulakkosysteemi: http://www.styleroom.fi/album/44568
Sen voin sanoa, että tuommonen "kaukalo" on ihan loistava! Sinne voi vaan heittää kaikki pipot, lapaset, aurinkolasit, postit... avaimetkin, jos eivät huku muuhun tavaraan. Uskoisin että ois erityisesti lasten kanssa toimiva. Tuo kangas on tarranauhalla kiinni kehikossa, eli sen voi myös irrottaa pesua varten, saisitko siitä teille ideaa?
Huvikumpu, 2014-03-06
Hei, kiitos jo tulleista ideoista, lisääkin saa laittaa. Aalamarja, oltaisiin alunperin haluttukin liukuovet eteiskomeroon mutta se ei nyt rakennesyystä onnistu. Siksi pohdin verhoratkaisua. Annakreeta, toi kaukalo vaikuttaa hyvin näppärältä, kiitos kuvan jaosta. Ja tarralla kiinnitetty kangas, joo, onko velcronauhaa siis? Kätevää. Mitä materiaalia teidän kehikko on?
Unelmien T&K, täytyypä selvittää nuo kirstut ja penkit, kiitos! Joku hylly, kaukalo tms jossa koukkuja ja lokeroita on kyllä saatava :)
Aivot ruksuttavat, se on hyvä!
JiiTee, 2014-03-06
Ei nyt ihan mene tuohon kaipaamaasi kenkäpenkkitoiveeseen, mutta heitänpä kuitenkin idean ilmoille.
Ikean muoviset kenkäkaapit ovat meillä osoittautuneet mahtaviksi (vaikka itse olen näitä kammoksunut jo pidempään, mutta annoin mahdollisuuden). Meillä nämä ovat lapsen lapasten ja pipojen säilytyspaikkana. Saa kätevästi halutulle korkeudelle ja yksittäisenä.
Eli jokaiselle lapselle tällainen, johon sitten liimataan jokaisen lukujärjestys ja päällä vielä kätevästi säilytystilaa avaimille yms. Itse olen tuunannut kenkäkaappia vielä kaapin alaosaan kiinnitetyllä tangolla, jossa roikkuvat aina kosteat lapaset ja villasukat kuivumassa.
Huvikumpu, 2014-03-06
Voisiko tällaisesta tuunatusta kenkäkaapista nähdä kuvan? Kiinnostuin :)