Media & julkaisut

StyleRoom on Suomen inspiroivin sisustusyhteisö täynnä aitoja koteja ja oikeita ihmisiä. StyleRoomin sisällön tekevät käyttäjät itse – sinä ja minä. StyleRoom.fi-sivulta löydät Suomen inspiroivimmat kodit. Jakamalla koti-ideoita me teemme yhdessä arjesta inspiroivampaa.

StyleRoomin logosta, markkinointikuvista tai taustatiedoista voit olla yhteydessä StyleRoom-tiimiin. Voit laittaa tiedustelusi sähköpostilla osoitteeseen: styleroom@a-lehdet.fi.

StyleRoom-barometri

Vuonna 2015 StyleRoom julkaisee ensimmäistä kertaa suomalaista asumista ja sisustamista kartoittavan StyleRoom-barometrin. StyleRoom-barometri on A-lehtien Meillä kotona -tutkimukseen* pohjautuva katsaus suomalaisten kotien todellisuuteen vuonna 2015. StyleRoom-barometri kootaan yhdessä sisustusyhteisön jäsenten kanssa. Lisätietoa saat syksyllä 2015 näiltä sivuilta tai lähettämällä sähköppostia osoitteeseen: styleroom@a-lehdet.fi.

Mikä StyleRoom on?

Ruotsin suosituin sisustusalan verkkopalvelu StyleRoom rantautui Suomeen 1.3.2014. StyleRoomissa kohtaavat kaikki sisustuksesta kiinnostuneet: sisustuksen harrastajat, bloggaajat ja ammattilaiset.

StyleRoom on yhteisöpalvelu, jonka toiminnan ytimen muodostavat käyttäjien omat sisustuskuvat. Käyttäjät voivat esitellä palvelussa omia sisustustyylejään, etsiä hyviä ideoita ja herätellä sisustusinspiraatiotaan. Palvelussa on mahdollista koota omaa virtuaalista leikekirjaa ja kommunikoida muiden käyttäjien kanssa. StyleRoomin käyttö on maksutonta, ja sivusto toimii niin tietokoneella kuin mobiililaitteillakin.

Sisustaminen kuuluu kaikille. Jokaisella kotisisustajalla on oikeus esitellä omaa kotiaan ja sisustustyyliään StyleRoomin sääntöjen puitteissa ja saada kannustavaa palautetta –StyleRoom ei esittele vain yhdenlaista sisustustyyliä.

Miten StyleRoom syntyi?

StyleRoom on Facebookin tavoin yhteisön ja sen kiinnostusten ympärille rakentunut verkkopalvelu, joka on laajentunut palvelun historian alkutaipaleella kaverilta kaverille ilman suuria markkinointi-investointeja. Neljä ruotsalaista nuorta digiosaajaa perustivat StyleRoomin vuonna 2008. Yksi heistä oli juuri remontoimassa ja sisustamassa uutta asuntoaan, jolloin kaikki piti uusia lattiasta kattoon. Budjetti ei ollut suuren suuri, ja hän halusi nähdä, miten muut tavalliset sisustajat olisivat tilanteen ratkaisseet.

Tästä kipinästä syttyi ajatus StyleRoomista. Kun palvelu oli valmis, viesti levisi kaverilta kaverille puskaradion ja sosiaalisen median kautta. Google ja Facebook olivat tuolloin ratkaisevassa roolissa. Tänä päivänä Ruotsin StyleRoomilla on 100 000 säännöllistä viikkokävijää. Palvelussa on yhteensä 350 000 sisustuskuvaa ja yhteistökumppaneita ovat muun muassa Ikea, Bonnier ja Aftonbladet.

A-lehdet osti StyleRoomista osuuden kesällä 2013 ja sopi palvelun lisenssoimisesta Suomeen.

– Löysin palvelun muiden käyttäjien tavoin netistä ja kiinnostuin. Otin yhteyttä ruotsalaisiin perustajiin ja vaikka he olivat torpanneet kaikki siihenastiset ostajaehdokkaat, löysimme yhteisen sävelen. Nyt kehitämme ja kansainvälistämme StyleRoomia yhdessä, kertoo Petri Pekki, A-lehtien digitaalisesta liiketoiminnasta vastaava johtaja.

Tervetuloa mukaan


StyleRoom tarjoaa monia erilaisia kumppanuusmuotoja yrityksille. Mainosta StyleRoomissa.

Lisää tietoa StyleRoomista: Tervetuloa StyleRoomiin!